Formverkstan

Tjohej
Kom för en stund sen hem från ett studiebesök. Det var i Formverkstan där barn med utvecklingstörning är vissa dagar i veckan och håller på med hantverk, målar och syr. Alla som var där var så himla söta och jag skulle vilja jobba där och hjälpa till. Alla saker de gjorde och hade gjort var jätte fina, ville nästan ha varenda sak. Jag köpte i alla fall en jätte fin svart skål som jag ska ha massa godis i till påsk, sen får det väl bli en fruktskål kanske. Men åh vad duktiga dom var. Och dom tryckte möstrena på tygerna själva och sydde bl.a. jätte söta barnkläder. Hade velat köpa massa tyger och tavlor men ekonomin tryter riktigt hårt.
Men det är ett ställe att rekommendera, så gå dit!! Ska bannemig gå dit sen när jag får pengar igen.

Åh jag måste plugga jätte mycket idag. Och sen ska jag jobba imorgon kväll, torsdag kväll och fredag under dagen. Bra med pengar men nu känner jag lite ångest för det. Känner fortfarande att det är lite jobbigt att gå till jobbet. Är rädd att göra fel och tänker ständigt över vad folk vill eller inte vill, gaah. Man är ju på olika våningar hela tiden, och eftersom de är 55 st som har sina rutiner och bestämmelser så får man inte göra fel för då blir de lite småsura.

Längtar så till helgen för då kommer mamma, pappa och Gusten hit! Vi ska gå på universeum och äta massa gott och bara mysa! Ska försöka hitta någon lucka nu i veckan för att storhandla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0