Jobbiga samtal

Åh nu har jag äntligen ringt ALLA jobbiga samtal jag egentligen skulle ha gjort för längesen. Ibland undviker jag och ringa bara för att jag är rädd om rösten på andra sidan ska vara sådär dryg och sur. Jag borde bannemig inte tänka så för för det första blir jag av med pengar om jag väntar för länge + att jag förmodligen aldrig kommer att träffa den här personen irl + en sak till att den personen antagligen är sådär sur och grinig under alla samtal den får in. Idag var som tur var ingen sur, kanske för att det är fredag jag vet inte men annars lyckas jag alltid komma till någon som är arg och frågar saker som jag inte kan svara på, hakar upp mig och säger typ "ursäkta",  "förlåt". Jag är så jäkla fjantig ibland!
Om man till 100 procent vill höra någon som är sur på telefonen ska man ringa till IF Metall. Alla på den kassan måste må dåligt eller ha ett jäkla humör för fy vad otrevliga dom kan vara ibland. Och fördomsfulla! Och alla dessa papper dom vill ha in (alla a-kassor ska väl egentligen ha det men ändå!). Det var lite därför jag gick ur kassan i IF metall idag och bytte till kommunal. Iofs passar kommunal bättre nu i o m att jag inte jobbar inom industrin längre.
Men jag har nog blivit lite bättre på att strunta i det och ringt ändå. Det känns mycket bättre efteråt. Vuxenpoäng.

MEN VAD GÖR JAG INNEEEEE?!?!?!? Det är ju sol ute och varmt! Jag och max var ute och sprang imorse men nu när det är så fint är det ju roligare att vara ute.
Jag ska hämta min cykel i nordstan som har stått där i ett halvår typ.
HEJDÅ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0