Leva och fungera

Åh vad jag vill ha peeeengar! Är så fruktansvärt less på att inte ha några, aldrig! Dom tar slut så fort och jag fattar inte vart allt tar vägen. Varje månad lägger jag in pengar i ett annat konto, men det slutar ändå med att jag tar därifrån för att jag räknat fel och nej det går inte att leva på 50 kr på en vecka. Typ säger hela tiden att nu ska vi storhandla och då behöver vi inte handla massa småsaker under veckan men det GÅR INTE, det blir ändå så att vi köper snabbmat istället, en sallad där en sushi där blablabla. Är så trött på att jag inte kan hantera det, jag måste skärpa mig. Och ALLA pengar går verkligen åt på mat! VARFÖR SKA ALLT VARA SÅ DYRT!?
Jag sitter och väntar på mitt lönebesked men det verkar inte som att jag får något idag. Jag hoppas att de inte har missat min förra månad, det skulle vara surt. Betyder att jag måste ringa till jobbet, fixa och förmodligen få vänta ytterligare en månad. ÅH.
Skit samma.

Vi ska i alla fall spendera våra sista pengar idag på mat, SÅKLART! Men det är bra, nu ska vi handla dubbelt så mycket så vi kan leva på det ett tag. Köpa massa liter mjölk och fil och allt det där som man äter varje dag.

Har varit på Leva och fungera mässan idag. Det var intressant och kul o kika in i alla montrar men sen blev man lite less. Mycket folk och alla  montrarna försöker ju sälja sitt så jag fick kanske med mig 20 brosyrer hem.
Sol sol - UT!

Kommentarer
Postat av: Ida B

Visst är det sjukt tråkigt. Och jobbigt. Sen måste man planera maten också. Vi diskuterade precis det där att tänk vad gött det vore med ett piller så man slapp köpa mat och stressa över det men när man hade tid och lust (och pengar) kunde ta sig en fin middag! Världens bästa idé. (förmodligen inte första gången nån tänker på det iof)

2009-04-23 @ 18:03:21
URL: http://jagochvarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0