Onkologi

Slapp dag. Gött. Var i skolan klockan nio, var där till tolv och åkte hem. Vi började en ny kurs idag, sjukvård. I den här kursen ska vi bl.a. praktisera inom sjukvården och jag fick praktikplats på onkologen på Sahlgrenska, väldigt bra! Onkologi är inriktat på cancer och tumör, vilket betyder att jag kommer få vara med på strålbehandlingar och ev. operationer, jätte intressant! Det kommer säkert vara ganska jobbigt eftersom personerna som ligger där kommer vara väldigt sjuka.. men det är lärorikt och jag ser fram emot att få erfarenhet kring yrket. (Den sista meningen lät som en anställningsansökan.)
Sen fick jag prata lite med min lärare om förra kursen och det kändes skönt att få ur mig allt jag har gått och oroat mig för (grupparbetet och det). Jag fick ett bra betyg och hon förstod mig, det är det viktigaste.

Sitter och väntar på att min syster ska komma fram till Göteborg så vi kan gå och äta, hon ska bjuda mig på middag! Jag har 28 kr kvar på mitt konto så det passade bra :)

Ja just det, Grattis Micke på födelsedagen!

Nu ska jag göra listor och baka inför lördagen för då ska vi bunkra upp med massa bakgodsaker! Weeeeiyohooo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0