påsk påsk härliga påsk

Yo man.
Nu var det längesedan jag skrev, så jag kände att det var dags nu.
Helgen har varit jätte mysig och trevlig. Mor, far och systerson var här och höll oss sällskap. De kom med tåget vid tre i lördags och då åt vi massa påskmat (?) när vi kom hem som jag och Max kämpat med under förmiddagen, riktigt fint, Vi glömde äta sillen men det gjorde inte så mycket. Sen spelade vi lite alfapet och kollade på film. I söndags var vi på universeum och gick i regnskogen och kollade på massa spindlar, hajar och ormar. Uhh, läskigt! Men spännande. Efteråt tog vi en långpromenix uppför backar och berg till pepperoni där vi åt pizza.
Sen under eftermiddagen kom Max föräldrar och syster med sambo och fikade med oss. Käkade mammas bakverk och pratade, jätte trevligt! Dagen avslutade med fläskfile och hemmagjorda pommes och ping pong kingen. Så mysig film!
Idag har vi gått på stan. Gusten var glad för sina skateskor han fick av mormor och morfar, jag fick en tröja av mor och så käkade vi på jensens böfhaus, mumma. En hamburgertallrik blev det där. Vid fem åkte de hem med tåget vilket var trist :(
Den här helgen bestod alltså av pizza, hamburgare, pommes, potatisgratäng (allt det där onyttiga), godis godis cola, godis, godis, cola igen, chirre, godis. Svullen i magen så man kan tro att jag har en bulle i ugnen.

Nu har vi ätit lite rester från i helgen och kollat på två top model avsnitt. Ah det är så bra.

Jag är förövrigt superstressad inför grupparbetet och redovisningen. Men jag ska lugna mig. Det hjälper liksom inte, kan ju inte sitta och mata in information som ändå inte kommer sitta kvar. Ska göra det blixtsnabbt och bra imorgon istället. BRA. Ska på studiebesök imorgon också, två tillochmed. Men jag får se om jag ska gå på den andra, känner att jag måste ägna mig åt hem- och biblioteksstudier.
Inget jobb den här veckan vilket känns skönt. Ser bara fram emot att det ska bli torsdag kl 12 för då är allt färdigt i den här kursen.

Ska lägga in bilder från helgen sen också, så ni får se!

Nu ska jag se på färjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0