DÅLIGT SAMVETE

Nu är jag smått irriterad.
Alltid alltid ALLTID när jag är ledig från jobbet, eller kanske börjar eftermiddagen eller vad som helst, ringer mitt jobb för att fråga om jag kan hoppa in extra den dagen eller jobba en annan dag istället. Jag säger nej många gånger men de ger mig så dåligt samvete för att jag gör det. Idag har de ringt två gånger, en gång 6.55 imorse, frågade om jag ville jobba en A tur, alltså 7-16.15 idag, samtidigt som jag börjar mitt vanliga pass 17-21 ikväll. Sen nu precis ringde de igen och frågade om jag kunde jobba på fredag, då jag är ledig, men jag har tusen saker att göra då ändå. Jag uppskattar väl att de tänker på mig men jag vill inte jobba hela tiden och jag tycker att jag är värd lika mycket som alla andra att få ha mina lediga dagar som jag har. Det är mer än halva personalen som jobbar mindre procent än vad jag gör, det är väl bättre att ringa dom då.
Jag får ingen chans att koppla bort mitt jobb. Jag sover dåligt bara för att jag tänker på hur dåligt samvete jag har för att jag kanske inte hoppade in då de frågade, om jag glömde sätta på larmet hos en boende, om jag gav alla mediciner som skulle ges, om chefen tycker jag är duktig eller inte, om arbetskamraterna tycker att jag sviker dem för att jag inte har ställt upp på sistone. Jag mår verkligen skit dåligt av det här.


Till något annat.
Igår gjorde vi tre sorters godis till festen som kommer, ska bli så skoj! Nu snart ska jag fortsätta baka och kanske försöka dekorera mer. Skriva ut, göra musiklista etc.

Kommentarer
Postat av: Ida

Ha inte dåligt samvete! Självklart ska du vara ledig när du ska vara det, förstår precis känslan.



Längtar tills lördag!

2009-12-10 @ 10:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0