JULKÄNSLOR

Gud vad mycket julkänslor jag börjat få i kroppen nu. Det är helt sjukt vad tiden går fort ibland. och det finns sjukt mycket att behöva göra också dagarna innan jul, det känns som att man går runt och tänker på jul jul jul saker granar ljus mat mys godis snö precis hela tiden, man försöker tränga in lite andra saker att tänka på men det går liksom inte, kanske någon sek sen börjar man tänka på karl-bertils jul istället och längtar till klockan blir halv åtta på julafton så man kan äta sig full på knäck och massa ostar och kex.
och tänk vad mycket pengar man har gjort av med på julklappar fast man kanske har lagt en budget innan. sen tillkommer ju presentpapper som kostar typ 30 kr rullen, alla sån där skrivlappar, snören. och alla saker man har köpt hem till lägenheten. nu känns det som jag klagar. klagar lite på ekonomin kanske men nej det är mysigt och fint! lite jobbigt att allt ska kosta så mycket och blir alla nöjda nu?

på julafton blir det jobb men det ska bli rätt mysigt. vasahemmet har som tradition att på morgonen vid det tidiga kaffet öppna alla dörrar på varenda våning, och så står hela personalen och sjunger ute i dagrummet så att alla hör. sen går vi in med lussebullar och pepparkakor. sen får vi i personalen julmat också, det blir mysigt. jag jobbar på demensavdelningen på julafton så då blir det nog att kika på kalle anka, locka håret på tanterna, lyssna och spela gitarr och sjunga julsånger, klä granen och hälsa på alla släktingar som kommer på besök. Dom blir så himla glada då.

Nej nu ska jag göra iordning lite här sen blir det stan och då ska jag köpa den sista julklappen som är till max föräldrar!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0