baka

har precis lagt bröd på plåt, det ska jäsa! jag gör baugetter som ska bli vitlöksbröd sen, svin gott. vet inte om det kommer bli så bra för jag misslyckas oftast med bröd, men ger det en chans till!
tidigare gjorde jag hallongrottor, de var goda. ska spara dem till helgen då mamma pappa mia och tomas kommer, vi får se hur det kommer gå, för vi är rätt heta på att äta ihjäl oss på godsaker.
igår gjorde vi rulltårta, även det ska sparas till lördag.

det är skit roligt att baka. jag kommer ihåg när jag skulle ha mitt födelsedagskalas i umeå när jag bodde där, oj vad jag bakade! sen började folk tycka att det var roligt och kom ofta och då var det ju klart att jag bakade ännu mer. typ tre olika sorter varje dag. min frys blev jätte full tillslut för jag orkade inte äta i samma takt som jag bakade, konstigt nog.

idag har jag jobbat också. var på en våning som jag inte har varit på så mycket innan. vad tanter/penionärer kan vara kräsna ändå, vädigt kräsna! jag råkade stänga av en tv på ett rum idag, på on/off knappen på Tvn, istället för på dosan, och det var inte alls bra.. jag fick en lektion i teknik i kanske 15 min och fick vädra tantens två mattor. sen har jag råkat göra fel en gång för en annan tant, som nu har fördomar för allt jag gör. det är skit jobbigt att försöka bevisa hela tiden att man faktiskt kan bättre, att det bara var en engångsförteelse.




nu ska jag göra klart baguetterna. hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0