orscarsgalan

Dagen bara rusar iväg!
vi gick upp rätt sent idag för vi satt uppe och kikade på oscarsgalan hela natten, vilket var slut vid sex imorse. Kvällen började väl runt tio så David och Ida kom och sammanlagt satt vi väl i soffan och degade framför mat och chips i typ 8 timmar. men trevligt var det! kände mig inte alls speciallt trött fören slutskedet runt halv sex, men då var det ju de roligaste priserna som delades ut så man höll sig ändå uppe.
Hugh Jackman var rolig som värd för oscarsgalan faktiskt. uppträdandet om the reader var ju bäst. folk sprang runt och dansade i silverdräkter.
Vi hade ju skrivit ut listor och poängsystem inför galan. vi fick typ ångest allihopa när vi skulle stryka under den vi trodde skulle vinna kategorierna för man ville ju ha flest poäng. 100 max. jag fick 46. det är ju som svårt när man inte har sett alla filmer eller tänkt så mycket på hur musiken låter i bakgrunden, hur det sett ut när de har skissat filmens uppbyggnad och så. men det var kul kul kul.
Vi gjorde minisemlor också som blev rätt goda. fast de var mini orkade man inte mer än en, åt iofs en till vid fem imorse men man blev proppmätt.

Nu sitter jag och pluggar. jag har lite smått panik för upplägget blir inte alls bra. det är svårt att lägga undan ett arbete och sen börja jobba med det efter ett par dagar igen. man vet inte var man har allt.

Fint väder är det ute också så man hade ju velat gå ut ett tag. ska nog ta mig tid och springa sen kanske. orka!

nej! skriva skriva skriva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0