vikt

Mitt internet krånglar, blir så irriterad för att det frånkopplas hela tiden. men nu ska det väl gå en stund till.

Har varit hemma idag, kände mig lite konstig i magen, men nu är det bättre så ska försöka göra någonting av dagen i alla fall. har skivit en hel del på uppgiften vi fick igår. jag läste klart boken och jag var förbannad när jag la mig igår och förbannad när jag vaknade, så jag var tvungen att skriva ner allt på papper för att få ut min fustration. Boken var hemsk men lärorik, och jag önskar att all framtida vårdpersonal (och nuvarande) kunde få läsa den boken! man måste läsa den för det finns ju dessvärre personal i vården som beter sig som skit. nej nu måste jag verkligen lämna det här ämnet...

Idag ska jag ner till stan en sväng. ska möta upp emma för vi ska på drömma och på acne utförsäljning, jiho! hoppas jag hittar något, behöver ett par jeans och massa toppar och klänningar. måste tänka ekonomiskt men nu har jag inte köpt kläder på jätte länge så nu får jag faktiskt göra det. Jag vill ha smala beeeeeeeeeeeeeeeen.
Det är skit dumt men jag har tänkt jätte mycket på träning och vikt den senaste tiden. Jag har kollat på gamla bilder ni vet och kikade på de när jag bodde ensam i Umeå. Hade väldigt mycket tid för mig själv vid slutet vilket resulterade i att jag sprang i 1½ timma 5 gånger i veckan. jag var sjukt tränad och kunde lika gärna springa i två. Jag önskar jag hade kvar den där orken och inte det där tänkandet på vad man stoppar i sig hela tiden för nu när man inte tränar lika mycket som man gjorde förr så vill man ju inte stoppa i sig vad som helst, vilket jag ändå gör.
Nu säger jag inte att jag ska börja hårdträna och springa fem gånger i veckan för det har jag inte tid eller lust med (man vill ju faktiskt göra andra saker), men jag ska banne mig börja träna i alla fall 3 gånger i veckan så man slutar att tänka på vikt och mat och börjar tänka att det inte spelar någon roll bara jag har hälsan liksom. Jag är sjukt trött på att tänka negativt om mig själv. Man ska istället tänka på att det är hälsosamt att träna och äta rätt, inte att det håller vikten.

Nej sluttjatat för min del, jag måste göra någonting annat nu för att sudda bort alla tankar.
Spela supermario kanske, yey!!

Kommentarer
Postat av: Ida B

Man kanske kunde få låna den där boken? Låter jätteintressant och viktigt!

2009-02-27 @ 00:03:04
URL: http://www.jagochvarlden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0