sjukt

Nu sitter jag och läser en bok som vår lärare skrivit ut till oss. Det handlar om en man som skrivit när han varit inlagd på ett sjukhem när han var förlamad, och beskriver hur han behandlats under den tiden han varit där. Det är helt sjukt! Jag fattar inte hur vårdpersonal kan bete sig ibland. Förhoppningsvis är det här inte så vanligt längre (dagboken skrevs under 80-talet) men jag sitter här och blir så jävla förbannad och ledsen för hans skull.. han hade tankar om självmord varje dag och försökte lista ut hur han skulle utföra det, skit hemskt! åh orkar inte skriva mer om det för då kommer jag bara svära och allt dumt. till något annat.

Har varit i skolan idag. jag var trött som vanligt. vi fick en fet uppgift hem som vi ska göra till måndag.
sen gick jag till david, för max var där och hälsade på och jag hade inte sett davids lägenhet än. Jag har försökt att intala mig själv att jag har ett bra lokalsinne, men nu har jag gett upp, det är hopplöst. Jag skulle gå åt höger men gick åt vänster istället blabla, så jag hamnade vid vågmästareplatsen istället vilket var åt helt fel håll. men efter ett par samtal (två, tre fyra) så hittade jag i alla fall. vi drack kaffe och kikade på kungens tal om förlovningen. kungen är väl för go!
sen storhandlade jag och max. hem fick vi med oss en hel del men det var bra för vi har gått här hemma utan mat i flera dagar nu känns det som, och utan pengar.

Ska försöka få in lite mer bilder på bloggen tänkte jag, för det är kul när man kollar på andra bloggar. vet iofs inte vad jag ska ta foto på. det som fattas är en stor fet dyr kamera, då hade det blivit lite finare bilder.

jag blir lite nostalgisk och tittar på gamla bilder. dålig upplösning men ack så fint och pirrigt minne!

max och jag när jag hälsade på honom första gången <3
som alltid har jag så kontigt hår. måste ge mig tid och pengar för en klippning känner jag.

Max har bakat något gott så jag har inte fått gå in till köket. blir spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0