åkes bok

Sol sol sol, men det var kallt idag.
Kom precis på att de senaste inläggen har börjat med vädernyheter. Det bästa sättet att komma på någonting att prata om?

Jag har lagt pluggandet åt sidan ett tag, känner mig lite trött i huvudet. Vi har fått en bok som vi ska läsa, åkes bok heter den, om en man som av misstag dömts till 32 års institutionsvistelse. Jätte hemskt. Men jag tycker att det är bra att vi får läsa massa självbiografier så att vi inom vården får en bild över hur patienter ser på saker och ting.
Sen ska vi skriva en lång individuell uppgift, egna reflektioner osv. Det är kul men svårt plus att läraren vill att det ska vara hur många sidor som helst vi ska skriva. Och imorgon har vi en annan lärare som kommer ge oss fler uppgifter som vi ska göra över helgen. Men jag ska inte klaga, det är rätt gött att få mycket att göra, känna sig lite stressad typ.

Imorgon ska jag jobba. Halva dagen själv. Men det är kul! Och den nya damen som börjat skriva upp scheman och så är skit bra! Hon har sagt att hon ska ringa mig först varje gång som det kommer en fri lucka. Jätte snällt!
Sen på kvällen har Moa och Johannes fest hemma hos sig, det ska bli riktigt trevligt! Maxen lämnar ju in sin tenta imorgon också så där har vi ännu en sak att fira. Finfint!
Vad mycket vår sol och lite värme kan göra med humöret, jag känner mig både piggare och lite gladare. Peppar peppar...

Nej nu ska jag plugga vidare för jag vill ha klart uppgiften snart så jag kan få lite ledigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0