dagar man gillar

Åh vilken vacker dag! det är såhär en vinterdag ska se ut, massa snö, solen i ögonen och glittrig is. Men jag längtar självklart till sommaren men ack så fint det är ute nu. Har varit ute en sväng och gått på isen och stått på bryggan. Det är en del som är ute och går på isen, känns lite osäkert för det har varit plusgrader ett par dagar nu men den höll nu iaf.
Har kollat på skidskytte lite med pappi också, en typiskt söndag i familjen perssons liv under vinterhalvåret, hur mysigt som helst.

Min syster har åkt hem nu också, hon kom igår och vi hade en melodifestivalkväll med massa gott och äta, fläskfile med potatisgratäng och ostbågar plus ben&jerrys glass. Första gången jag ätit det och det var lätt den godaste glassen jag ätit. Synd att den ska vara så dyr bara.
Vi satte också ihop en tv-bänk igår också, det var skit krångligt och tog kanske fyra timmar att sätta ihop. Och alla delar satt inte rätt och sitter inte riktigt rätt nu heller men det är ingenting som syns direkt, så det får vara så. Men den blev fin och stor.

Nu ska jag snart äta lax och potatis som mamma lagar nu. Gott gott.
Sen blir det bilfärd till min andra syster Ulle och hennes familj. Det var så längesen jag såg dem nu så det ska bli jätte roligt!
Hejhopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0