Nålar

Finfint väder ute, men jag sitter inne, tråkig som jag är. Har iofs inte haft något val för jag har suttit och skrivit på uppgiften som ska in imorgon. Tror jag är klar nu men ska läsa igenom det och se om det är någonting som måste ändras.
Maxen är och hänger med David, så jag är ensam hemma. Ska utnyttja kvällen genom att ta en springtur, kolla på två filmer och göra smoothie. Fick ett sånt sug att se dumpad och juno igen så nu är de färdighämtade.
Råkade slå på kanal 9 och det är Martha. Uhh, jag gillar inte henne. hon verkar så otrevlig och så är ju inte progammet helt hundra heller. De pysslar iofs ganska mycket i det programmet vilket kan vara rätt roliga grejer dom gör men man orkar liksom inte kolla på det, hon tar för mycket plats.

Har varit i skolan idag. Tagit blodprov och blodtryck, lagt förband och testat blodsocker och insulin (den var givetvis inte laddad), vilket var jätte kul! Alla var ganska nervösa för alla nålar och göra fel och så men det gick bra. Sen kollade vi på en film om insulin och grejer. Vi ska ju ha prov på måndag på det så det var väl rätt bra o kika på det också.

Känns konstigt att inte ha jobbat någonting i veckan och ska heller inte jobba i helgen. Därimot ska jag jobba endel nästa vecka så det satt väl fint med en ledig vecka trots allt.

Imorgon kommer en sköterska till oss och ska berätta hur det är att jobba på en avdelning som patienterna kommer till innan de dör. Skit hemskt men det ska bli jätte intressant att få lyssna. Det måste ju vara fruktansvärt jobbigt, i alla fall i början, att jobba där, bara se människor tyna bort varje dag och möta anhöriga som är jätte ledsna. Jag vet inte om jag skulle klara av det.. jag snyftar ju t.o.m när familjer i extreme home makeover får ett nytt hem.

Nu ska jag göra klart uppgiften och kolla på en film innan jag beger mig ut på äventyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0