Tyra, you are killing me woman!

Jag är väldigt osäker på hur man kan tolka den här rubriken. Det jag försöker säga är att Tyra är dödsrolig eller nåt. Ja någonting sånt.

Precis hemkommen efter en långpromenix ute i mörkret, mycket trevligt. Kallt var det men det är ju då det känns extra gött när man kommer in igen rosaktig om kinderna.
Idag gick vi till skolan till halv fyra, typiskt eftersom jag inte tog med min lunch. Trodde att vi skulle, som nästan alla andra dagar, sluta vid tolv men vi snackade om döden i skolan så det var värt att vara där några timmar. När man säger döden låter det så dramatiskt, men vi pratade om hur de i andra kulturer ser på döden och hur man hanterar döden inom vården.

Sen åkte jag hem, vi gjorde korv stroganoff och kollade på säsong 12 av top model, yey! Det är bäst. Jag tycker nog det är rätt pinsamt ibland för alltid i varje säsong så skriker alla tjejer hejvilt när Tyra kommer och Tyra och Jay och alla andra ska alltid spexa och göra massa scener. Men det är kul ändå. Ska inte avslöja någonting ifall ingen av er har sett det än. Men det kommer nog bli gött.

Idag var det exakt ett år sedan jag och min familj åkte till Oslo där pappa hade hamnat på sjukhuset. Det var de värsta dagarna i hela mitt liv och jag vill inte tänka på det, men jag gör det ändå. Det är så konstigt att ett visst datum ska väcka så mycket mer minnen än vad alla andra datum gör. Visst det finns jätte många dagar som man tänker på allt som hänt och vad som händer men när det har gått exakt ett antal år eller om man tänker på en tisdag eller vad som helst så får man jätte knip i magen, blir jätte ledsen och förstår fortfarande inte att det har hänt. Och så känns det lite som att det var förra veckan det hände men att det samtidigt känns som att det var jätte längesen.
Nej, jag ska bara försöka tänka att det kommer bli bättre och att alla kommer bli friska! <3 Det tror jag på!
På fredag åker jag till mamma och pappa till de värmlänska skogarna i Skivtjärn. Det ska bli mysigt. Hoppas på kaffe + fika i solen nere vid bryggan och promenader vid grusvägarna.

kraaam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0