vid livets slutskede

Yo!
Idag var det en jätte intressant föreläsning i skolan som en kvinna från sjukvården höll i. Det var det där om "vid livets slutskede". Det var ledsamt att lyssna på men mycket lärorikt! Hon arbetade inte på hospis längre utan jobbade på barnsjukhuset här i göteborg med cancersjuka barn. Hon verkade så stark! Hon sa ju att det var fruktansvärt jobbigt ibland att se döden i ögat varje dag men att bara finnas där för patienten blir man starkare och klarar av sånt tillslut.
Jag trodde först att hospis bara var för äldre (typ över 80 eller nåt) men det är 18 års gräns på boendena. Den yngsta de hade haft var 27.

Efter en intressant lektion åkte jag hem med sushi i kassen, det har jag längtat efter. Sen gick vi till willys och inhandlade lite saker. Nu har jag försökt plugga men det går segt, är så trött! Ibland har vi jätte lite att göra i skolan, men när vi väl får en uppgift så får vi ännu mer därtill och har saker att göra hela tiden.

Imorgon kommer Cissi, Sandra och Kicki hit! Vi ska dricka vin och andra festligheter och jag ska bjuda på mat. Blir trevligt!

Jag är hungrig heeeeeeela tiiiiiden. känns som jag bara dricker massa smoothies. bättre är väl det än att knapra på massa godisbitar hela tiden.

WILCO KOMMER TILL WAY OUT WEST!!! WEEEEEI, JIPPI! och massa andra bra band!! Måste måste måste ha biljetter!


Finfina killar det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0