TÄNK VAD MYCKET MAN TÄNKER

Vilken jobbig natt jag haft. det känns inte som jag sovit en blund. var utan nässpray och har varit täppt hela natten, och när jag väl somnat har jag vaknat efter någon minut igen av min egen snark. Max stackarn kunde inte heller sova pga att jag gjorde så så han la sig i vardagsrummet tillslut. Men hjälte som han är gick han till apoteket imorse och köpte panodil och nässpray så nu kan jag andas igen.
Har fruktansvärd ångest för att jag är hemma från jobbet. Samtidigt som jag får dåligt samvete över att jag vet att varje person verkligen behövs på jobbet en dag som denna så tänker jag på den här jäkla karensdagen som jag förlorar så mycket pengar på. Men efter att jag ringt två gånger idag till jobbet så har jag fått bekräftat att jag låter konstig och snorig så då kan jag väl vara hemma med gott samvete egentligen. (jag har inte ringt till jobbet för att få bekräftelse, det är bara som en rutin som vi har på jobbet, 1. ringa och sjukanmäla sig, 2. ringa till chefen och säga om man kommer imorgon eller inte)
Ni som läser min blogg kanske tycker jag är helt bäng som verkar tänka så mycket hela tiden. Och det gör jag, tänker alltså. Jag lyckas förstora upp precis allt, det med kanske mycket mindre värde också. Samtidigt så förstår jag att det inte ger mig eller någon annan något gott över att jag tänker som jag gör. jag önskar att jag kunde släppa taget om saker. Och ibland är det som att jag straffar mig själv, typ, om jag inte tänker på något speciellt när jag ska sova, så är det som att jag letar efter något att tänka på som jag får dåligt samvete över, vilket resulterar i att jag inte kan sova, eller att jag blir nere eller ledsen.
Nu ska jag tänka på något roligt.
Som i helgen. Min och max föräldrar har varit här. Det har varit mycket jobb med lägenheten men det har varit jätte skönt att de har varit här. I fredags åkte min mamma och pappa med oss till coop bygg, köpte tapeter lim och så, sen gick vi till ikea, käkade och köpte oss ett ikea stockholm avlastningsbord och lackhylla. Max föräldrar kom på fredagskvällen och kikade på lägenheten och vi började spackla.
På lördagen började allvaret. slipning och tapetsering i vardagsrummet och målning i köket. På lördagskvällen åkte vi till Ellen och Jocke och blev bjudna på trerättersmiddag och vin (jag drack inte för jag fick köra) Nästan allt blev klart där. sen gjorde vi halva hallen också innan de åkte hem igår. Max och jag gjorde 3/4 av sovrummet igår och vi är rätt impade av oss själva. Mer jobb återstår och jag känner mig ganska stressad över att vi ska flytta på fredag. Vi kan ju skjuta upp det om vi vill, men jag vill inte!! Så det får gå.
Nu ska jag spela en betapet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0