NY LÄGENHET

Tänk! Vi har ett förstahandskontrakt nu! kan inte fatta det än. Det började med att vi i söndags morse började prata om (som vi gjort en hel del tidigare) att vi alltid måste vara försiktiga med allt i vår nuvarande lägenhet, rädda för att någonting ska gå sönder, om matrester råkar hamna på golvet och swiss blir det fläckar etc etc. Känns lite töntigt att man ska vara så petig med allt och jag har märkt på mig själv hur irriterad jag blir allt oftare om det kanske bara är lite stökigt här hemma, vilket jag aldrig har varit innan. Jo det är klart att man vill ha städat men har inte brytt mig så mycket om kläder ligger där eller om sängen inte är bäddad osv. Nu får vi något större! och det är där jag trivs bäst och då får vi stöka till det lite mer (om vi nu vill det).
i alla fall... så efter att vi pratat om det så gick jag in på blocket, hittade två annonser ute och skickade två korta mail till dom. vi blev medlemmar på en fastighetssida också för 90 spänn för att få se alla privata ägare i stan, och ändrade profilen på boplats. De där annonserna som jag skrev till på blocket hade varit ute i 5 dagar och tänker att det inte är så troligt att de finns kvar. Klockan åtta ringer det en kille som svarar på annonsen, ber oss komma på visning klockan elva dagen därpå. Blir lycklig. Max kan inte följa med men David erbjuder sig att följa med som stöd och det tycker jag var bra! Dagen därpå går vi o kollar, så himla fin lägenhet, gräsliga tapeter men ack så tjusig. börjar redan planera möbleringen när jag går därifrån. En annan tjej var också där o kollade, jag trodde hon skulle få den då hon tydligen kände den här snubben, men nej! klockan halv nio på kvällen ringer han o säger att vi gärna får lägenheten! och nu klockan två hämtade vi nycklarna och skrev kontrakt. Två dagar gick det. Ibland har man tur.

Gud vad tråkigt egentligen att jag har skrivit hur vi fått kontaktet som en enda stor berättelse. Men jag måste få ur mig det för 50e gången ungefär. har berättat det för så många men har inte tröttnat än. Tycker bara det är så tokigt allting.

Så nu vet jag inte när vi kommer flytta då vi har den här lägenheten i 3 månader till, men hoppas på inom kort i alla fall. bara lite tapetsering och såna grejer sen smäller det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoodiladi! Så grymt!

2010-01-12 @ 18:10:04
Postat av: Sussu

NICE!

Vart ska ni flytta?

2010-01-13 @ 11:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0